یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۵:۴۸

آخرین سکوی فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی بارگیری می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: آخرین سکوی اقماری فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی، ٢٧ مهرماه جهت نصب در موقعیت دریایی این فازها، از محل یارد صنعتی بندرعباس بارگیری می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ با اعلام این خبر، درباره مشخصات فنی سکوی اقماری ١٧B، اظهار داشت: این سکو، با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن، پس از مراحل نصب و راه اندازی، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب (١٤,٥ میلیون متر مکعب) منابع گازی پارس جنوبی را به پالایشگاه خشکی انتقال می‌دهد. حسن بویری با اشاره به نصب این سکو در ٢٠ آبان‌ماه و راه اندازی آن تا اوایل اسفندماه سال جاری گفت: با بهره برداری از سکوی ١٧B، فازهای ١٧ و ١٨ به طور کامل راه اندازی می‌شود.

مجری طرح توسعه فازهای ١٧و ١٨، پیشرفت فیزیکی سکوی  ١٧B  را ٩٢,٣ درصد برشمرد و عنوان کرد: درحال حاضر عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی این سکو به ترتیب به ٦٦ درصد و ٣٢ درصد رسیده است. سکوی ١٧B، چهارمین سکوی تولید و انتقال مواد هیدروکربوری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی است که از سوی متخصصان شرکت ایزوایکو (شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل) به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس این گزارش، با اجرای فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبی برداشت روزانه ٥٦ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع ( پروپان و بوتان) محقق خواهد شد.



  کد خبر : 2545
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :